Fotoreportage

Een goede 150 aanwezigen gisteren op de allereerste Nieuwjaarsreceptie PVDA Noord-West-Vlaanderen. Gastspreker Tom De Meester leidde de avond in en had het over pensioenen, de verjaardag van Karl Marx, het failliet van het kapitalisme, de enorme uitdagingen waar de PVDA voor staat en natuurlijk over de start van de kiescampagne voor 2018 en 2019. Ilona Vandenberghe, Mieke Van Hoorde en Filip Desmet legden ons uit wat dit precies betekende voor ons hier in West-Vlaanderen.

Video

“Jullie begrijpen niet wat het betekent dat er 250 mensen hun job gaan verliezen bij Bombardier in Brugge. Nog sterker, de N-VA zit daarmee te lachen.” Minister Peeters en de meerderheidspartijen hadden vandaag geen oren naar de vraag van Raoul Hedebouw om te stoppen met cadeaus te geven aan bedrijven die niet voor jobs zorgen.

Fotoreportage

Ook de PVDA was aanwezig op de actie van de werknemers van Bombardier vanmorgen op de Burg in Brugge.

Fotoreportage

"Preus lik fjirtig" is een understatement voor hoe we ons nu voelen. Meer dan 300 mensen tekenden present op de nieuwjaarsreceptie van PVDA West-Vlaanderen.

Fotoreportage

De lokale groep van de PVDA in Menen voerde op 17 oktober, de dag van de strijd tegen de armoede, actie op de Grote Markt van Menen. Ook de pers pikte het op. Hieronder vinden jullie enkele sfeerfoto's.

Fotoreportage

Op dinsdag 7 juni deed de staatssecretaris voor asiel en migratie ook Oostende aan op zijn toer door Vlaanderen. Een mooie PVDA-delegatie stond "Francken Theo" en zijn gevolg op te wachten met een niet mis te verstane boodschap van solidariteit : "Refugees welcome"!"

Fotoreportage

162 aanwezigen op de meeting van PVDA West-Vlaanderen. Getuigenissen van op de werkvloer, solidariteit met het Franse sociaal verzet, Tom De Meester en de twee provinciale secretarissen van ACV en ABVV. Een boeiende avond.

Fotoreportage

Op vrijdag 15 april mocht PVDA Diksmuide-Veurne-Westkust in het CC Kruispunt een 40-tal geïnteresseerden ontvangen op de klimaatavond met Natalie Eggermont, Jos D'Haese en Peter Degand. Een impressie van een uitermate interessante avond.

Fotoreportage

Op zaterdagnamiddag 9 april zagen voorbijgangers op ’t Zand een groepje zenuwachtige miljonairs aanschuiven aan een kraam. Ze kwamen er een ticket boeken voor een enkele reis naar Panama, bij reisbureau “Belastingvrij naar Panama,”