Vr. 16 september 2016, Diksmuide Esenkasteel
Een uitgebreide delegatie van de PVDA West-vlaanderen, de basisgroepen uit Diksmuide-Veurne, Oostende, Ieper en Roeslare voerden actie aan het Esenkasteel in Diksmuide om de bevolking van de Westhoek attent te maken op hun verlies van recht op basismobiliteit. De aanleiding hiertoe is de start van het Westhoekproject omtrent basisbereikbaarheid in de schoot van het Westhoekoverleg vanaf 16 september. De actie mocht op veel bijval rekenen van de lokale bevolking en de voorbijrijdende bussen van onder meer De Lijn.

Nieuws

Geen festival aan het zèètje zonder een goedgevuld programma in de tent van PVDA West-Vlaanderen. Drie thema's staan centraal in deze tent. We stellen ze even aan jullie voor.

Nieuws

Vanuit verschillende grote steden en gemeenten in West-Vlaanderen kunt u op zaterdag of zondag gratis met de bus naar ManiFiesta. De bussen brengen u ’s ochtends tot op het festivalterrein van ManiFiesta en rijden 's avonds ook terug. In de prijs van uw ManiFiesta-ticket zijn twee gratis ritten met de bus inbegrepen. Vanaf de derde rit betaalt u 7€ per persoon.

Gelieve tijdig je plaats te reserveren zodat we voldoende bussen kunnen voorzien.

De bus vertrekt op zaterdag & zondag van volgende plaatsen:

- 8u30 Carpoolparking Cowboy Henk te Kortrijk

Nieuws

Besparingen die kunnen levens kosten.
Zaterdagmorgen 25.06 klonk de brandweersirene over Harelbeke..
Enkele minuten later stonden een 30-tal vrijwillige brandweermannen-ambulanciers in hun uniform en met hun volle uitrusting aan het stadhuis. Niet om te blussen. Om te protesteren deze keer. Tegen het ontmantelen van hun dienst. Om te kunnen blijven levens redden dus.

Nieuws

“In Frankrijk: weg met de Wet El Khomri! In België: Weg met de wet Peeters!” – Belgische en Franse vakbonden voeren samen actie aan grensovergang in Rekkem.

Nieuws

Vandaag kampeerde Vredesactie op het dak van Advionics in Oostkamp. Acht activisten beklommen het dak om 5u30 vanochtend, nog vier anderen stonden buiten om mensen aan te spreken. De actie wou de aandacht vestigen op het feit dat de Vlaamse regering niet weet wat de eindbestemming is van 70% van de wapenexport.

Nieuws

Vandaag heeft meer dan 90% van de 800 werknemers het werk neergelegd bij Daikin in Oostende. Het bedrijf maakt deel uit van de Japanse Daikin-groep en vervaardigt airco-installaties. Het is de grootste industriële onderneming in de streek van Oostende.

Nieuws

Wie even kijkt op de site van stad Brugge klimaatplan zou al snel een glimlach krijgen. Ambitieuze doelstellingen zoals: minstens 20% CO2 reductie, minstens 20% energiebesparing en minstens 20% hernieuwbare energie tegen 2020 en een klimaatneutrale stad over gans het grondgebied tegen 2050, met veelbelovende pijlers zoals een klimaattoets voor alle vergunningen, reglementen en subsidies. Fantastisch toch?

Nieuws

Zaterdag 9 april trokken we met twintig West-Vlaamse PVDA’ers de Brugse wijk Sint-Jozef in om deur aan deur te gaan met de petitie tegen de Turteltaks. Deze “Super Saturday” was zowat het officiële startschot van de campagne in West-Vlaanderen.

Nieuws

PVDA-West-Vlaanderen ondersteunt het initiatief van de actiegroep eensgezOnd vzw uit Wevelgem. Zij luiden de alarmbel over de plannen van Ikea en mogelijk ook KV Kortrijk om zich te vestigen in de huidige landbouwzone Ter Biest.