Nieuws

Vesuvius is een staaltechniekbedrijf dat eigendom is van de Britse multinational “COOCKSON”. In juli van verleden jaar kondigde het bedrijf de afdanking aan van 36 werknemers. Dat kaderde in een delocalisatie van de productie naar Polen. Daartegen werd in december 2016 meer dan anderhalve week gestaakt door het voltallige personeel.

Nieuws

Op dinsdagmorgen 3 oktober hebben de chauffeurs en de bedienden bij de stelplaats Kortrijk van De Lijn spontaan het werk neergelegd.

Nieuws

ManiFiesta loopt dit jaar over twee dagen, op zaterdag en zondag, 16 en 17 september.

Op zaterdag 16 september is er gratis busvervoer voorzien.

Nieuws

Beste familie, beste vrienden en kameraden,

Wij zijn hier vandaag samen om afscheid te nemen van Georges. Hij was in veel opzichten een uitzonderlijk mens.

Nieuws

Het was lang geleden dat er zo veel burgers present tekenden op de gemeenteraad van Kortrijk en zoals de foto's aantonen is de raadszaal niet voorzien op zo veel verzet  ;-)

Nieuws

PVDA Midden-, Oost- en Westkust voerden op 1 juli ludiek actie in Oostende. Bij het begin van de grote vakantie brachten wij de problemen omtrent de financiering van de Westvlaamse kustreddingsdienst (IKWV) onder de aandacht van het grote publiek.

Nieuws

Vesuvius is een bedrijf uit Oostende, dat keramieken materialen maakt voor de productie van staalproducten. Alhoewel het bedrijf 80% van de Europese markt in handen heeft en winst maakt, presenteert het zichzelf toch als een bedrijf in moeilijkheden.

Nieuws

De PVDA komt in West-Vlaanderen op in zes gemeenten. Voor een van die gemeenten, Oostende, is sinds 20 mei de lijsttrekker bekend. Ilona Vandenberghe zal de ploeg leiden die aan de badstad de campagne voor PVDA voert.

Nieuws

Wat denken de mensen in Groot-Gistel (Gistel, Moere, Snaaskerke en Zevekote) over maatschappelijke thema’s?

Nieuws

De arbeiders, bedienden en kaders van Bombardier hebben deze week succesvol een hele week gestaakt. Wie op het piket was, kan alleen maar onder de indruk zijn van zoveel eenheid, kameraadschap en vastberadenheid.