Nieuws

De jaarwissel is traditiegetrouw het ogenblik van de best of - lijstjes. PVDA West-Vlaanderen is dan ook preus lik fjirtig (voor de niet West-Vlamingen = apetrots) om dit jaar voor de tweede keer haar solidariteitsprijs uit te reiken.

Nieuws

Deze morgen hebben de 136 arbeiders van het bedrijf “Vesuvius” eensgezind en in gemeenschappelijk vakbondsfront het werk neergelegd.

Nieuws

Vorige week vrijdag hebben de werknemers van Bombardier-Brugge met een kordate staking gereageerd op de nieuwe golf van afdankingen die de Canadese multinational heeft aangekondigd.

Nieuws

Een uitgebreide delegatie van de PVDA West-vlaanderen, de basisgroepen uit Diksmuide-Veurne, Oostende, Ieper en Roeslare voerden actie aan het Esenkasteel in Diksmuide om de bevolking van de Westhoek attent te maken op hun verlies van recht op basismobiliteit.

Nieuws

Geen festival aan het zèètje zonder een goedgevuld programma in de tent van PVDA West-Vlaanderen. Drie thema's staan centraal in deze tent. We stellen ze even aan jullie voor.

Nieuws

Vanuit verschillende grote steden en gemeenten in West-Vlaanderen kunt u op zaterdag of zondag gratis met de bus naar ManiFiesta. De bussen brengen u ’s ochtends tot op het festivalterrein van ManiFiesta en rijden 's avonds ook terug.

Nieuws

Besparingen die kunnen levens kosten. Zaterdagmorgen 25.06 klonk de brandweersirene over Harelbeke...

Nieuws

“In Frankrijk: weg met de Wet El Khomri! In België: Weg met de wet Peeters!” – Belgische en Franse vakbonden voeren samen actie aan grensovergang in Rekkem.

Nieuws

Vandaag kampeerde Vredesactie op het dak van Advionics in Oostkamp. Acht activisten beklommen het dak om 5u30 vanochtend, nog vier anderen stonden buiten om mensen aan te spreken. De actie wou de aandacht vestigen op het feit dat de Vlaamse regering niet weet wat de eindbestemming is van 70% van de wapenexport.

Nieuws

Vandaag heeft meer dan 90% van de 800 werknemers het werk neergelegd bij Daikin in Oostende. Het bedrijf maakt deel uit van de Japanse Daikin-groep en vervaardigt airco-installaties. Het is de grootste industriële onderneming in de streek van Oostende.