Nieuws

Vandaag heeft meer dan 90% van de 800 werknemers het werk neergelegd bij Daikin in Oostende. Het bedrijf maakt deel uit van de Japanse Daikin-groep en vervaardigt airco-installaties. Het is de grootste industriële onderneming in de streek van Oostende.

Nieuws

Wie even kijkt op de site van stad Brugge klimaatplan zou al snel een glimlach krijgen. Ambitieuze doelstellingen zoals: minstens 20% CO2 reductie, minstens 20% energiebesparing en minstens 20% hernieuwbare energie tegen 2020 en een klimaatneutrale stad over gans het grondgebied tegen 2050, met veelbelovende pijlers zoals een klimaattoets voor alle vergunningen, reglementen en subsidies. Fantastisch toch?

Nieuws

Zaterdag 9 april trokken we met twintig West-Vlaamse PVDA’ers de Brugse wijk Sint-Jozef in om deur aan deur te gaan met de petitie tegen de Turteltaks. Deze “Super Saturday” was zowat het officiële startschot van de campagne in West-Vlaanderen.

Nieuws

PVDA-West-Vlaanderen ondersteunt het initiatief van de actiegroep eensgezOnd vzw uit Wevelgem. Zij luiden de alarmbel over de plannen van Ikea en mogelijk ook KV Kortrijk om zich te vestigen in de huidige landbouwzone Ter Biest.

Nieuws

Verschillende afdelingen van de PVDA voeren actie voor een solidaire en rechtvaardige aanpak van de klimaatproblematiek en voor een duurzame maatschappij. Een aanpak waar de mensen eerst staan en niet de winst.

Nieuws

UPDATE :: Na de onthullingen van de PVDA heeft de Brugse politie de feiten toegegeven: ja, ze nummerden vluchtelingen met inkt. Maar die is niet “onuitwisbaar” beweren ze. Ze zeggen intussen overgeschakeld te zijn op nummering met ziekenhuisbandjes. Een subtiel verschil...

Nieuws

Reeds maandenlang probeert de directie van Betafence-Zwevegem allerlei loonsverminderingen door te duwen. Deze botsen steeds weer op het hardnekkig verzet van de werknemers en hun vakbonden.

Nieuws

Deze morgen hebben de 700 arbeiders van CNH het werk neergelegd. Het gaat om de arbeiders van de montage en sympatiserende arbeiders van de andere afdelingen die hiermee willen protesteren tegen de hoge werkdruk.

Nieuws

221 ondertekende petitiekaartjes tegen de Turteltaks, dat was het resultaat van 4 dagen actie StopTurtelTaks aan de poorten.

Nieuws

Tijd om luid en duidelijk onze stem te laten horen: we willen ons geld terug! Kom op 28 februari naar de protesthappening in Brussel, met je spandoek of Turtelpruik. Wij zorgen voor muziek, speeches en animatie. Doe mee, stop de Turteltaks. It's payback time! Kom mee met de bus vanuit West-Vlaanderen.