Met PVDA naar 1 mei optocht te Kortrijk

Goed nieuws. Op 1 mei 2022 zal er voor de eerste keer in bijna 20 jaar opnieuw een 1 mei stoet zijn in Kortrijk. Achturencultuur/Linx+ Kortrijk, Masereelfonds en PVDA slaan de handen in elkaar en vormen het 1 mei comité Kortrijk. Op die manier willen we de straten van Kortrijk opnieuw rood kleuren op ons feest, de Dag van de Arbeid. Het programma is nog in volle ontwikkeling, maar je kunt alvast op het volgende rekenen:
  • 10u: verzamelen op het Volksplein in Kortrijk, hier doen we enkele speeches
  • 10u30: vertrek van de stoet (max 2 km)
  • rond 11u30 verzamelen we opnieuw op het Volksplein voor een strijdbare versie van "De Internationale"
  • na de stoet trekken we allemaal naar het Maydayfestival op het Nelson Mandelaplein. Wij voorzien in enkele bonnetjes voor de aanwezigen. (mensen met kinderen kunnen ook afzakken naar de laatste dag van de Paasfoor)
Je had het al begrepen, om de straten van Kortrijk rood te kleuren, willen we met veel zijn. Je kunt je nu al inschrijven voor de stoet via deze link. In de komende dagen en weken, krijg je nog meer info over het precieze programma.