PVDA eist onderzoek naar het frauduleus faillissement bij MC Three Carpets

De PVDA eist een onderzoek naar het frauduleus faillissement bij MC Three Carpets. De arbeiders van MC Three zijn ongerust over een mogelijk faillissement. Terwijl er nochtans miljoenen voorhanden zijn volgens de jaarrekeningen. In 2022 werd er nog 10 miljoen winst overgedragen naar 2023. Daarnaast is er nog de 56 miljoen aan persoonlijk vermogen van eigenares Sophia Vanwynsberghe. De eigenaars proberen echter het geld weg te sluizen naar een aparte vastgoedvennootschap. Dan zou er zogezegd niets overblijven voor het sociaal plan. Eerst gooien ze de handdoek in de ring bij de minste tegenslag, nu dit. De werknemers en vakbonden zijn vastbesloten zich daar niet bij neer te leggen. Ze kunnen rekenen op steun van de PVDA. Wij willen dat er een strafrechterlijk onderzoek start naar het fraudulues faillissement. Het openbaar ministerie kan daar het initiatief voor nemen. Die vallen onder de bevoegdheid van de minister van Justitie.

Bekijk de tussenkomst van volksvertegenwoordiger Gaby Colebunders in het federaal parlement  👇