PVDA West-Vlaanderen steunt staking bij Ideal Floorcoverings

Alle steun en solidariteit voor de werknemers van Ideal Floorcoverings die al 2 dagen in staking zijn!
😠 November vorig jaar kondigde Beaulieu International Group de volledige sluiting van de fabriek aan. 174 mensen worden afgedankt. Velen met 20, 30 tot wel 40 jaar anciënniteit bij Ideal.
👉 De bonden willen een deftig sociaal plan en eisen dezelfde ontslagpremie als hun collega’s in Komen behaald hebben, maar de directie komt niet over de brug. Wat ze voorstellen ligt ver onder wat de mensen verwachten.
✊ Arianne is 51 en werkt al 26 jaar als tuftster: “We weten dat we het kunnen halen. De machines zijn sinds de aankondiging heel de tijd blijven draaien. 't Is door ons werk dat Beaulieu fortuin heeft kunnen maken en dan willen ze zich er vanaf maken met een aalmoes? Niet te doen. Een hogere premie zou zogezegd te duur uitvallen, maar de familie Declerck heeft zichzelf vorig jaar nog een superdividend van 400 miljoen euro uitgekeerd."