PVDA West-Vlaanderen Claims the Climate

Op zondag 2 december vullen we de straten van Brusselse voor de grootste Klimaatmars die ons land ooit gezien heeft. Sluit aan bij het blok van de PVDA en toon dat de ecologische en sociale strijd hand in hand gaan en dat we het systeem en niet het klimaat moeten veranderen.

De dag na de mars start de 25e klimaattop in Polen, een belangrijke onderhandelingsronde na Parijs. Daar beloofden landen de opwarming van de aarde te beperken tot 1,5°C. Als je alle concrete plannen die de landen moeten voorleggen echter optelt stevenen we af op een opwarming van 3°C. Er moet dringend een versnelling hoger geschakeld worden, en dat staat bovenaan de agenda van de klimaattop. Een recent wetenschappelijk rapport maakte duidelijk dat de komende tien jaar cruciaal zijn om de omschakeling te maken naar een duurzame samenleving. Hoe langer we wachten, hoe kleiner de kans dat we de opwarming kunnen beperken. Het is hoog tij(d) voor een revolutie.

Daarom organiseren Climate Express en de Klimaatcoalitie op 2 december de Klimaatmars "Claim the Climate".

Praktisch:
- de mars start om 12u in Brussel Noord en eindigt met een performance in het Jubelpark
- vanuit West-Vlaanderen zijn er verschillende plaatsen van collectief vertrek
Kortrijk: trein van 10u22
Brugge: trein van 10u44