PVDA West-Vlaanderen Claims the Climate

Op zondag 2 december vullen we de straten van Brusselse voor de grootste Klimaatmars die ons land ooit gezien heeft. Sluit aan bij het blok van de PVDA en toon dat de ecologische en sociale strijd hand in hand gaan en dat we het systeem en niet het klimaat moeten veranderen.

De dag na de mars start de 25e klimaattop in Polen, een belangrijke onderhandelingsronde na Parijs. Daar beloofden landen de opwarming van de aarde te beperken tot 1,5°C. Als je alle concrete plannen die de landen moeten voorleggen echter optelt stevenen we af op een opwarming van 3°C. Er moet dringend een versnelling hoger geschakeld worden, en dat staat bovenaan de agenda van de klimaattop. Een recent wetenschappelijk rapport maakte duidelijk dat de komende tien jaar cruciaal zijn om de omschakeling te maken naar een duurzame samenleving. Hoe langer we wachten, hoe kleiner de kans dat we de opwarming kunnen beperken. Het is hoog tij(d) voor een revolutie.

Daarom organiseren Climate Express en de Klimaatcoalitie op 2 december de Klimaatmars "Claim the Climate".

Praktisch:
- de mars start om 12u in Brussel Noord en eindigt met een performance in het Jubelpark
- vanuit West-Vlaanderen zijn er verschillende plaatsen van collectief vertrek
Kortrijk: trein van 10u22
Brugge: trein van 10u44
Oostende: trein van 10u28
Menen: trein van 9u35
Diksmuide: trein van 9u13
Ieper: trein van 10u19

WANNEER
2 december 2018 om 9u00 - 12u00

Kom je?

Door dit formulier te verzenden verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

Schrijf als eerste een commentaar

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.