Uitgesteld Boekvoorstelling "Ze zijn ons vergeten"

Uitgesteld Boekvoorstelling
Met spijt in het hart moeten we je meedelen dat de boekvoorstelling van “Ze zijn ons vergeten” op 20 november in Kortrijk wordt uitgesteld.

Met het zicht op de verspreiding van het virus, de alarmerende cijfers en de druk die dit zich meebrengt op het zorgpersoneel is het belangrijk dat wij luisteren naar de mensen uit de zorg.

In de huidige context is het boek natuurlijk meer pertinent dan ooit. Overal zien we dat de genomen maatregelen de helden van deze crisis onvoldoende beschermen. De mensen uit de zorg begonnen uitgeput aan de 2e golf: onderbezet en ondergefinancierd. Maar ook die andere helden: uit de distributie, bij het openbaar vervoer, in de dienstensector, in de bedrijven… Die honderdduizenden mensen die dag in dag uit onze maatschappij doen draaien, blijven momenteel in de kou staan. Het werk is de plaats waar het coronavirus zich het meest verspreidt. Dat blijkt uit een studie van Geneeskunde voor het Volk. Een op de vijf besmettingen gebeurt op het werk. Het bewijst dat er maatregelen moeten komen om de mensen op de werkvloer te beschermen. Dat is een strijd die wij zullen blijven voeren.

En het boek kan daarbij helpen. De boekvoorstellingen zijn dan ook uitgesteld, niet geannuleerd. In het voorjaar – als de gezondheidssituatie het toelaat – organiseren wij boekvoorstellingen in Kortrijk en Oostende. Je zult als eerste op de hoogte worden gebracht van de nieuwe datum.

Ondertussen kun je het boek natuurlijk nog altijd gewoon kopen in de betere boekhandel of op de website www.zezijnonsvergeten.be

Zorg voor jezelf en voor elkaar.

De volledige ploeg van PVDA West-Vlaanderen