Verkiezingen zetten ook in West-Vlaanderen de PVDA op de kaart

Op 14 oktober brak de PVDA voor het eerst door in centrumsteden over heel België. De PVDA gaat vooruit in de stad Antwerpen en haar districten, breekt voor het eerst door in de provinciehoofdsteden Gent, Leuven en Hasselt en verovert ook een eerste zetel in Mechelen, Turnhout, Geel, Vilvoorde en Sint-Niklaas. In Brussel gaat de PVDA-PTB van 2 naar 36 verkozenen in de verschillende gemeenten en ook in Wallonië doet de PVDA het heel goed met vaak scores tussen de 15 en de 25%.

In West-Vlaanderen gaat de PVDA ook vooruit. In Kortrijk verdubbelen we onze score van 2012 en halen nu 2,1% (1083 stemmen). In Brugge, Oostende en Menen kwamen we voor de eerste keer op en haalden we meteen respectievelijk 1,9% (1479 stemmen), 2,1% (962 stemmen) en 3,2% (663 stemmen). Voor de provincieraadverkiezingen stemden 16.286 West-Vlamingen voor de PVDA. Hiermee is de PVDA ook in onze provincie op de kaart gezet.

Met deze resultaten zitten we op schema om in 2019 ook uit Vlaanderen een PVDA’er naar het federale parlement te sturen, namelijk Peter Mertens. De afgelopen maanden hebben we hard gewerkt en werden meer dan 100 West-Vlamingen lid van onze partij en meer dan de helft van onze kandidaten deden dit voor de allereerste keer. Ook in de wijktochten, tijdens de huisbezoeken en op de markten leerden we honderden mensen kennen die in de toekomst op de hoogte willen gehouden worden van de acties van de partij. En net daarin zit de kracht van de PVDA, verkiezingen of geen verkiezingen, wij gaan door: stap voor stap. We moeten de komende maanden en jaren nog heel veel mensen overtuigen zowel voor de verkiezingen van 2019 als voor de opbouw van het sociaal verzet. En we moeten dat doen man per man, vrouw per vrouw. En daarom hebben we jullie nodig.

➡️ Ben je al lid van de PVDA, maar wil je graag actief meewerken, contacteer ons dan om deel te nemen aan een basisgroep van de partij. Dat kan heel simpel door een mailtje te sturen naar west-vlaanderen@pvda.be.

➡️ Ben je nog geen lid van de PVDA, aarzel dan niet langer en neem een lidkaart. Dat kan in enkele klikken via deze link: https://west-vlaanderen.pvda.be/lid-worden

Dan kunnen we je enkel nog bedanken voor je steun en je stem. Bedankt!

Filip Desmet

Jouwe Vanhoutteghem

Namens de Provinciale Leiding van PVDA West-Vlaaanderen

– – –