Onze bushalte moet blijven!

Door het nieuwe openbaar vervoersplan zal in West-Vlaanderen een kwart van de bushaltes verdwijnen. Dat zijn er 1443 in totaal! Bushaltes in dichtbevolkte wijken verdwijnen en in afgelegen gebieden ontstaan er openbare vervoerswoestijnen. Veel mensen moeten nu een kilometer wandelen naar een bushalte of zullen moeten beroep doen op “vervoer op maat”, zoals deelauto’s, taxi’s, deelsteps, … Dat “vervoer op maat”, is vooral “trek uw plan” en “trek uw portefeuille open”. Het is een grote stap in de privatisering van De Lijn.

Met de PVDA verzetten we ons van bij de start tegen deze kaalslag. In tijden van klimaatcrisis, fileleed en fijn stof moeten we net méér in kwaliteitsvol openbaar vervoer investeren, als waardig alternatief voor de auto. Het probleem van lege bussen los je niet op door er minder te laten rijden. Breng mensen vlot van de ene naar de andere plaats, met gratis, fijnmazig en kwaliteitsvol openbaar vervoer.

Het is nog niet te laat : op veel plaatsen zijn de plannen gewijzigd, door druk van onderuit. Ook in Kortrijk kunnen we onze bushaltes redden! Laat je stem horen, teken onze petitie en voer mee actie.

Meer info over de plannen in Kortrijk en Brugge

Alvast bedankt!!

tekenen
273 ondertekenaars. Op naar de 500!